X
تبلیغات
پایان‌نامه‌های کتابداری دانشگاههای ایران - پایان نامه های دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران

فدوي اردستاني، اعظم. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی، به راهنمايي علي شاه شجاعي، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، سال 88-89

نور محمدي، علي. بررسی رابطه سلامت سازمانی با عملکرد مدیران در کتابخانه های دانشگاهی شهر تبریز، پایان نامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی، به راهنمايي زهرا اباذري، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، سال 88-89.

منصوركيايي، بابه. مقايسه موتورهاي كاوش و ابرموتورهاي كاوش در بازيابي اطلاعات فيزيك و تعيين ميزان همپوشاني آنها، پايان نامه كارشناسي ارشد رشته كتابداري و اطلاع رساني، به راهنمايي صديقه محمداسماعيل، دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران، سال 88-89.

آقا كيشي زاده،‌ وحيد. هوش هيجاني با توانمند سازي كتابداران، مطالعه موردي : كتابخانه هاي دانشگاهي شهرستان تبريز، پايان نامه كارشناسي ارشد، به راهنمايي فهيمه باب الحوائجي، دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران، سال 88-89.

گوران اوريمي، كبري. بررسي ميزان رضايت ناشران و فهرستنويسان از فهرستنويسي پيش از انتشار الكترونيكي در ايران، پايان نامه كارشناسي ارشد رشته كتابداري و اطلاع رساني، به راهنمايي فاطمه نوشين فرد، دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران، سال 88-89.

فيروزي، صغري. بررسي نرم افزار كتابخانه ديجيتال پيام و تعيين ميزان رضايتمندي كاربران در كتابخانه هاي استفاده كننده از اين نرم افزار در ايران، پايان نامه كارشناسي ارشد رشته كتابداري و اطلاع رساني، به راهنمايي نجلا حريري، دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران، 88-89.

اسدي، مهديه. آسيب شناسي بخش مرجع كتابخانه مركزي دانشگاه­هاي دولتي مستقر در تهران از ديدگاه مراجعه كنندگان و كتابداران. پايان­نامه كارشناسي ارشد رشته كتابداري و اطلاع رساني، به راهنمايي مريم اخوتي، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران، سال 89-90.اسدي، مهديه. آسيب شناسي بخش مرجع كتابخانه مركزي دانشگاه­هاي دولتي مستقر در تهران از ديدگاه مراجعه كنندگان و كتابداران. پايان­نامه كارشناسي ارشد رشته كتابداري و اطلاع رساني، به راهنمايي مريم اخوتي، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران، سال 89-90.

جعفرزاده كرماني، زهرا. عوامل موثر بر رفتار اشتراك دانش اعضاي هيات علمي رشته كتابداري و اطلاع رساني در ايران و ارائه الگوي پيشنهادي. پايان­نامه دكتري رشته كتابداري و اطلاع رساني، به راهنمايي فهيمه باب الحوائجي، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران، سال 89-90.

اسماعيل زاده مقري، آزاده. ارائه الگويي براي ميز مرجع و ديجيتال كتابخانه هاي دانشگاهي ايران بر اساس تحليل محتواي ميز مرجع ديجيتال كتابخانه­هاي دانشگاهي دنيا، پايان نامه كارشناسي ارشد رشته كتابداري و اطلاع رساني، به راهنمايي فاطمه نوشين فرد، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران، سال 89-90.

صرافپور، سحر. ارائه شاخص های ارزیابی عملکرد کتابخانه های تخصصی ایران با رویکرد کارت امتیازی متوازن و استفاده از آن در ارزیابی کتابخانه مرکزی شرکت ملی گاز ایران، پايان نامه كارشناسي ارشد رشته كتابداري و اطلاع رساني، به راهنمايي نجلا حریری، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران، سال 89-90.

آقا عابدی، زهرا. بررسی تطبیقی نمایه سازی و رتبه بندی پیشینه های فراداده ای هسته دوبلین و مارک 21 توسط موتورهای کاوش عمومی، پايان نامه كارشناسي ارشد رشته كتابداري و اطلاع رساني، به راهنمايي فهیمه باب الحوائجی­، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران، سال 89-90.

عباسي، سحر. بررسي قابليت هاي اينترانت سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران و نقش آن در مديريت دانش. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی، به راهنمایی نجلا حريري، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات تهران، زمستان 1388- 1389

جعفری، هادی. بررسی چگونگی کاربرد فناوری اطلاعات در مجموعه سازی و سازماندهی منابع در کتابخانه های مرکزی و دانشکده ای دانشگاه های آزاد مستقر در شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی، به راهنمایی فهیمه باب الحوائجی، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقیقات تهران، 1389

کیخسروی، ابوذر. نیازسنجی آموزشی مدیران و کارکنان شرکت مهندسی و مشاور مهاب قدس در حوزه مدیریت دانش. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی، به راهنمایی علی تقی پور ظهیر، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقیقات تهران، 1389

یارمحمدی، کبری. بررسی فهرست نویسی کتب چاپ سنگی ایران و ارائه الگوی مناسب. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی، به راهنمایی فاطمه نوشین فرد، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقیقات تهران، 1389

حسین، حمیدرضا. آسیب شناسی نظام اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد ارتقای جایگاه اجتماعی دانشگاه از طریق بکارگیری رسانه ها. پایان نامه دکتری رشته مدیریت اقتصاد، به راهنمایی سید وحید عقیلی، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقیقات تهران، 1388

کاظمی کوهبنانی، سمیه. ارزیابی کاربردپذیری وب سایت های کتابخانه های ملی کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاع رسانی، به راهنمایی صدیقه محمد اسماعیل، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقیقات تهران، تابستان 1388

ماهرخ مقدم، مژده. حقوق مالکیت معنوی در ارتباطات فرهنگی و اجتماعی امروز ایران با رویکردی به سازمان تجارت جهانی (بررسی موردی کتاب و مطبوعات). پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی، به راهنمایی سید وحید عقیلی، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقیقات تهران، 1388

حسینی، محمدعلی. طراحی چهارچوب ادراکی انتقال و تبادل دانش بین دانشکده های توانبخشی و سازمان های ارائه دهنده خدمات توانبخشی کشور. پایان نامه دکتری رشته مدیریت آموزش عالی، به راهنمایی پریوش جعفری، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقیقات تهران، 1388

بسائی، سمیه. بررسی هزینه – سودمندی منابع الکترونیکی موجود در دانشگاه های دولتی شهر ارومیه. پایان نامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی، به راهنمایی نوشین فرد، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقیقات تهران، تابستان 1388

نوروزی، یعقوب. ارزيابی رابط کاربر در صفحات وب فارسی کتابخانه‌های ديجيتالی ايران و ارائه الگوی پیشنهادی. پایان نامه دکتری، به راهنمایی دکتر نجلا حریری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، سال 1388.

هاشمی، سید محمد. بررسی وضعیت کتابخانه های مساجد استان مازندران در سال 1387. پایان نامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی دکتر سید حسین میرجود، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران . سال 1388.

صادقیان، بتول. ارزشیابی نشریه سلامت در انتقال الگوهای بهداشتی (ایده های مشترکین)، پایان نامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی دکتر افسانه مظفری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، سال 1387-1388.

درفشي، الهام. بازآفرینی آیین نامه های آموزشی به منظور بهبود کیفیت مدیریت آموزشی در دبیرستان های دخترانه و دوره پیش دانشگاهی شهر تهران مبتنی بر اصول مدیریت دانش. پایان نامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی دکتر محمدرضا بهرنگی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، سال 1387-1388.

شهابی نیا، سعید. بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش (مطالعه موردی: شرکت توزیع برق معاونت اجرایی شمال شرق تهران). پایان نامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی دکتر کرم اله دانش فرد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، سال 1387-1388.

مهدوی، محمد. طراحی الگوی سنجش آمادگی سازمانی در جهت سازمان دانش محور (مدیریت دانش) مورد کاوی مرکز توسعه فناوری های نوین. پایان نامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی دکتر الهوردی تقوی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، 1387-1388.

بردستانی گناوه، مرضیه. مطالعه شیوه های کسب اطلاعات علمی و فنی توسط متخصصان و پژوهشگران شرکت ملی نفت ایران و ارائه راهکارهای مناسب. پایان نامه دکتری، به راهنمایی دکتر صدیقه محمد اسماعیل، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، سال 1387-1388.

نعمتی لفمجانی، سمیه. سنجش اضطراب کتابخانه ای در دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی دکتر نجلا حریری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، سال تحصیلی 1387-1388.

عبدی آذر، شهرام. بررسی ارگونومیک و آسیب های جسمانی ناشی از محیط کار کتابداران کتابخانه های مرکزی دانشگاهی مستقر در شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی دکتر فهیمه باب الحوائجی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، سال 1387-1388.

قوجقی، عبدالخالق. ارزیابی نمایه های انتهای کتاب های فارسی حوزه علوم اسلامی موجود در کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از نظر رعایت ملاک های استاندارد ایزو999. پایان نامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی دکتر فاطمه نوشین فرد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، سال 1387-1388.

پورداداش سنگده، محمدرضا. بررسی چگونگی استفاده دانشجویان تحصیلات تکمیلی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران از پایگاه اطلاع رسانی تخصصی موجود در وب سایت دانشگاه تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، به راهنمایی دکتر فهیمه باب الحوائجی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، سال 1387-1388.

چکیده ها در بخش "ادامه مطلب" هستند.

 


برچسب‌ها: آزاد, کتابداری و اطلاع رسانی, پایان نامه, علوم و تحقیقات تهران
ادامه مطلب
نوشته شده توسط در پنجشنبه نهم شهریور 1391 ساعت 2:53 | لینک ثابت |

عنوان پايان‌نامه:  ارزيابي عملكرد كتابخانه هاي عمومي شهر قم از ديدگاه مراجعه كنندگان و كاركنان كتابخانه ها

 نام و نام خانوادگی دانشجو: علی اکبر احمدلو

استاد(ان) راهنما:خانم دكتر زهره ميرحسيني 

استاد(ان) مشاور:   خانم دكتر زهرا اباذري

دانشکده و دانشگاه محل تحصیل:دانشگاه آزاد اسلامي – واحد تهران شمال

تاریخ دفاع (ماه و سال):  تابستان ۱۳۸۵

نشانی پست الکترونیکی: aliahmadlo@yahoo.com

چکیده:

هدف اين پژوهش ارزيابي عملكرد كتابخانه هاي عمومي شهر قم از ديدگاه مراجعه كنندگان و كاركنان آن مي باشد. روش تحقيق مورد استفاده در اين پژوهش پيمايشي بوده و براي گردآوري داده‌ها از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماري مورد استفاده كليه كتابخانه‌هاي عمومي شهر قم (پنج كتابخانه) كه زير نظر انجمن كتابخانه هاي عمومي اداره مي شوند 31 نفر كليه كاركنان و 480 نفر به صورت تصادفي ساده از مراجعان انتخاب و پرسشنامه توزيع و جمع آوري گرديد كه پرسشنامه شماره يك با 20 سوال مربوط به مراجعه كنندگان و پرسشنامه شماره دو با 57 سوال مربوط به كاركنان كتابخانه ها مي باشد. داده ها با نرم افزار SPSS پردازش و از آمار توصيفي استفاده شده است. يافته هاي پژوهش نشان داد كه: 1. مجموعه موجود در كتابخانه ها در موضوعات مختلف با تعداد كتب به امانت رفته در همان موضوعات همخواني ندارند و كاركنان و مراجعه كنندگان هيچ نقشي در انتخاب منابع ندارند. 2. تعداد كتابخانه ها نسبت به مراجعه كنندگان كم بوده و از لحاظ تجهيزات، فضا، پرسنل و مجموعه و ... وضعيت مناسبي ندارند. 3. دو شيفتي كردن بعضي از كتابخانه ها و كمبود ساعات كار كتابخانه ها مشكلاتي را بوجود آورده است.  4. كتابخانه ها پس از اينكه زير نظر انجمن اداره مي شوند نسبتا تحولي كرده اند، ولي توزيع بودجه بين كتابخانه ها به صورت استاندارد نمي باشند.در آخر براي حل مشكلات راهكارهايي پيشنهاد شده است كه عبارتند از: 1. حذف دوشيفتي بودن كتابخانه ها و بالا بردن ساعات كار 2. استخدام نيروهاي متخصص كتابداري  3.  مشاركت كاركنان در برنامه ريزي و بودجه ريزي كتابخانه ها  4. همكاري كاركنان و مراجعه كنندگان در انتخاب منابع  5. استفاده و آموزش كاركنان در مبناي الكترونيكي و اينترنت.

 كليد واژه ها: ارزيابي عملكرد _ كتابخانه هاي عمومي _ مراجعه كنندگان كتابخانه _ كاركنان كتابخانه _ انجمن كتابخانه هاي عمومي

نوشته شده توسط در یکشنبه چهاردهم بهمن 1386 ساعت 9:24 | لینک ثابت |

عنوان پايان‌نامه:مطالعه تطبيقي متون كتابداري و اطلاع رساني دهه هفتاد:   تطبيق سرفصلهاي كتب تأليف و ترجمه شده علوم كتابداري و اطلاع رساني با دروس كتابداري و اطلاع رساني مقطع كارشناسي مصوب وزارت علوم، تحقيقات و فنآوري

 نام و نام خانوادگی دانشجو: ناصر کلهر

استاد(ان) راهنما:آقاي دكتر حجت الله حسن لاريجاني

استاد(ان) مشاور: خانم دكتر زهره ميرحسيني   و   خانم دكتر زهرا اباذري

دانشکده و دانشگاه محل تحصیل:دانشگاه آزاد اسلامي – واحد تهران شمال

تاریخ دفاع (ماه و سال):  تابستان ۱۳۸۰

نشانی پست الکترونیکی: nasser.kalhor@gmail.com

چکیده :

 برنامه آموزش علوم كتابداري و اطلاع رساني از آغاز تاكنون در كشور ما چندين مرحله را پشت سر نهاده است و در هر دوره نيز كتبي تأليف و يا ترجمه شده اند، كه پاره اي از اين كتب به منظور تدريس دروس منتشر گرديده اند. اين تحقيق بر آن است كه ميزان همخواني كتبي را كه به منظور تدريس دروس مقطع كارشناسي علوم كتابداري و اطلاع رساني در طي دهه هفتاد منتشر شده اند با سرفصلهاي همين مقطع مصوب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري مطابقت نمايد تا مشخص كند كه اين كتب تا چه ميزان با سرفصلها همخواني دارند و همچنين گرايش موضوعي كتب منتشر شده به تفكيك هر درس بيان گردد. روش اين تحقيق مطالعه تطبيقي و از نوع توصيفي مي باشد.

اين تحقيق بر آن است كه ميزان همخواني كتابهايي  را كه به منظور تدريس دروس مقطع كارشناسي علوم كتابداري در دهه هفتاد منتشر شده است با سرفصلهاي همين مقطع، مصوب وزارت علوم،  مشخص كند.  همچنين گرايش موضوعي آن كتابها را به تفكيك هر درس بيان نمايد. روش اين تحقيق مطالعه تطبيقي و از نوع توصيفي مي باشد.

 نتايج بدست آمده نشان مي دهد كه در طي دهه هفتاد تعداد 117 عنوان به منظور تدريس دروس مقطع كارشناسي رشته كتابداري واطلاع رساني منتشر شده است. در كل سرفصلهاي اين كتابها به  ميزان (9/86%) با سرفصلهاي دروس همخواني نشان داده اند. متوسط شمارگان هر عنوان كتاب، 2770 جلد بوده است. كتابهاي دروس اجباري (4/71%) تأليف و (6/28%) ترجمه بوده و كتابهاي دروس انتخابي (55%) تأليف و (45%) ترجمه داشته است. بيشترين عنوانها در سال 77 با (23) عنوان و كمترين عناوين در سال 70 با (2)‌عنوان منتشر شده‌اند.

 ر پايان پيشنهاد شده است كه سرفصلهاي دروس مورد تجديد نظر قرار گرفته و موارد جديدي هم براي هردرس گفته شده كه در سرفصلها گنجانيده شود، جنبه هاي كاربردي و عملي در سرفصلها منظور گردد، بيشتر از كتب تأليفي براي تدريس دروس استفاده شود و  همچنين پيشنهادهائي براي تحقيقات آينده همانند تطبيق سرفصلهاي دروس كارشناسي ارشد با كتب منتشره، و ارائه شده است.                

نوشته شده توسط در شنبه سیزدهم بهمن 1386 ساعت 15:5 | لینک ثابت |
 

 عنوان پايان‌نامه: تحلیل محتوای وبلاگ‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی فارسی

 نام و نام خانوادگی دانشجو:  زهره نیکخواه

استاد(ان) راهنما: دكتر نجلا حريري

استاد(ان) مشاور: دکتر صدیقه محمد اسماعیل

دانشکده و دانشگاه محل تحصیل: دانشكدة علوم انساني و اجتماعي دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران

تاریخ دفاع (ماه و سال):  شهریور 1386

پست الکترونیکی: (zohrehcg@yahoo.com)

چکیده:

در اين پژوهش با استفاده از سياهة وارسي محقق‌ساخته، تعداد 116 وبلاگ كتابداري و اطلاع‌رساني فارسي در دو دسته وبلاگ‌هاي فردي و گروهي تحليل محتوا شده‌ است. برخي نتايج بررسي وضعيت وبلاگ‌نويسان در اين دو دسته وبلاگ‌ نشان داد كه 59 درصد از کتابداران وبلاگ‌نويس وبلاگ‌هاي فردي و 40 درصد از کتابداران وبلاگ‌نويس وبلاگ‌هاي گروهي مرد هستند و تقريباً نيمي از وبلاگ‌نويسان، نام واقعي، سطح تحصيلات و شغل خود را در وبلاگ مشخص نكرده‌‌اند و مابقي درصدهاي متفاوتي از سطح تحصيلي كارشناسي به بالا و مشاغلي از جمله كارمند كتابخانه، دانشجو، مدرس دانشگاه و درصدي بيكار را به‌ خود اختصاص مي‌دهند. نتايج تحليل محتواي يادداشت‌هاي اين دو دسته وبلاگ‌ نشان داد كه اين وبلاگ‌ها درصدهاي متفاوتي يادداشت تأليفي و ترجمه‌اي در قالب‌هاي خبري، تحليلي و تفسيري؛ با تصوير، بدون تصوير و فقط تصوير؛ داراي نظرات؛ حاوي پيوند با درصد بالاي پيوندهاي درون‌متني؛ نقل از ساير وبلاگ‌ها يا صفحات وب را در بر مي‌گيرند. از نظر موضوعي، در وبلاگ‌هاي فردي بيشترين يادداشت‌هاي ارسالي و نظرات به موضوعات متفرقه و در وبلاگ‌هاي گروهي بيشترين يادداشت‌هاي ارسالی به چاپ و نشر و بيشترين نظرات به موضوعات متفرقه پرداخته‌اند. در دو گروه وبلاگ‌ها، از ميان سرويس‌هاي وبلاگ‌نويسي، بلاگفا بيشتر مورد توجه واقع شده است و خروجي فيد بیش از سایر امکانات وبلاگنویسی استفاده شده است.

نوشته شده توسط در یکشنبه هفتم بهمن 1386 ساعت 15:7 | لینک ثابت |

عنوان پايان‌نامه: : بررسی خدمات مرکز اطلاع‌رسانی و کتابخانة دیجیتالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات از دیدگاه کاربران

 نام و نام خانوادگی دانشجو:  علی حاجي‌ شمسايي

استاد(ان) راهنما: دکتر نجلا حریری

استاد(ان) مشاور: دکتر فاطمه نوشین فرد

دانشکده و دانشگاه محل تحصیل: دانشكدة علوم انساني و اجتماعي دانشگاه آزاد اسلامي، واحد علوم و تحقيقات

تاریخ دفاع (ماه و سال):  شهريور 1386

نشانی پست الکترونیکی: shamsaii2005@yahoo.com

اين پژوهش با روش پیمایشی-تحلیلی بر روي سه گروه دانشجویان کارشناسی ارشد، دانشجویان دکترا و اعضاء هیئت علمی انجام شد. یافته‌ها نشان داد از کل جامعة مورد پژوهش، 1/84 درصد از مرکز اطلاع‌رسانی و کتابخانة دیجیتالی استفاده مي‌كنند و 6/70 درصد کاربران نیز نحوة آشنایی با اینترنت و جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی این مرکز را از طریق تجربة فردی کسب نموده‌اند. در بین انواع خدمات اين مرکز و کتابخانه بیشترین درصد کاربران (6/53 درصد) از وب‌سایت‌های تخصصی و کمترین درصد (9/1 درصد) از اف. تی. پی. استفاده می‌نمایند. در مجموع 5/62 درصد از کل جامعة پژوهش با شبکة رزنت اين مرکز و کتابخانه آشنایی دارند و 8/51 درصد آنها علاوه بر آشنايي از آن استفاده مي‌كنند. در بین پایگاه‌های اطلاعاتی شبکة رزنت نیز بیشترین درصد (1/87 درصد) از Elsevier و کمترین درصد (7/5 درصد) از EI village2 بهره می‌گیرند. در ادامة‌ تحقيق، سه فرضيه با عنوان‌هاي "بین میزان استفادة کاربران از مرکز اطلاع‌رسانی و کتابخانة دیجیتالی بر حسب مقطع تحصیلی تفاوت معنی‌داری وجود دارد"، "مرکز اطلاع‌رسانی و کتابخانة دیجیتالی نیاز اطلاعاتی بیش از 50 درصد کاربران را بالاتر از حد متوسط تأمین می‌نماید" و "رضایت بیش از 50 درصد کاربران از خدمات مرکز اطلاع‌رسانی و کتابخانة دیجیتالی در حد متوسط و بالاتر است" تأیید شدند. در پایان، بیشترین درصد از جامعه پژوهش (6/74 درصد)  افزایش تعداد ایستگاه‌های کاری (تعداد رایانه‌ها) و کمترین درصد (1/12 درصد) برگزاری سمینار را برای استفادة مؤثر و بیشتر از مرکز وکتابخانه پیشنهاد داده‌اند

نوشته شده توسط در چهارشنبه سوم بهمن 1386 ساعت 14:37 | لینک ثابت |
 
offshore